Odpowiedzi

2009-11-30T14:45:55+01:00
D = 12
r = 6
P = II r ²
P = 3, 14 * 36
P = 113, 04 [cm ²]

d = 12
r = 6 - 3 = 3

P = II r ²
P = 3, 14 * 9
P = 28, 26 [cm ²]

a) 113, 04 cm ² - 28, 26 cm² = 84, 78
b) 113, 04 cm ² : 28, 26 cm ² = 4

10 2 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T14:52:51+01:00
Średnica = 12 cm
promień = 6 cm

πr²= π6²= π36= 36π

promień po zmniejszeniu = 3 cm

πr²= π3²= π9= 9π


36π- 9π= 27π

36π: 9π= 4

a)zmniejszy się o 27cm²π
b) pole koła zmniejszy się o 4 razy.
17 4 17