Proszę o rozwiązanie szybko tych łatwych przykładów ! ;-*
Odwdzięczę się <3

a) -7c²(5c - 4) + (3c² + c) (6 - 2c)
b) (3c + 4d)² + (4c - 3d)²
c) (3k + ⅖)²
d) (1,2 + b)²

Najpierw trzeba obliczyć i potem zredukować :)
Bardzo proszę . Szybkoo . Bo zaraz mam majcę ;/

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T14:53:07+01:00
A) -7c²(5c - 4) + (3c² + c) (6 - 2c)=-35c3-28c² + 18c²-6c3+6c-2c² =29c3-8c²+6c
b) (3c + 4d)² + (4c - 3d)²=(3c+4d)(3c+4d) + (4c-3d)(4c-3d) =9c²+12cd+12cd+16d²+ 16c²-12cd-12cd+9d²=25c²+25d²
c) (3k + ⅖)²=9k²+12/5k+4/25
d) (1,2 + b)²=1,44+2,4b+b²

1 3 1
2009-11-30T14:55:34+01:00
A) -7c²(5c - 4) + (3c² + c) (6 - 2c)=-35c³+28c²+18c²+6c-6c³-2c²=
-41c³+44c²+6c
b) (3c + 4d)² + (4c - 3d)²=9c²+24cd+16d²+16c²-24cd+9d²=25c²+25d²
c) (3k + ⅖)²=9k²+12/5k+4/25
d) (1,2 + b)²=1,44+2,4b+b²
1 5 1
2009-11-30T14:56:36+01:00
A) -7c²(5c - 4) + (3c² + c) (6 - 2c)=
-35c³+28c²+18c²-6c³+6c-2c²= -41c³+44c²+6c

b) (3c + 4d)² + (4c - 3d)²=
9c²+24cd+16d²+16c²-24cd+9d²= 25c²+25d²

c) (3k + ⅖)²=
9k²+12/5k+4/25

d) (1,2 + b)²=
1,44+2,4b+b²
1 5 1