Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2011-06-15T10:30:02+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).

mAl4C3=144u

4Al + 3C---->Al4C3

4mole Al------144g Al4C3

xmoli Al--------54g Al4C3

x = 1,5mola Al 

3 4 3
2011-06-15T10:48:13+02:00

Reakcja:

4 Al + 3 C ⇒ Al₄C₃

m(masa czasteczkowa) Al₄C₃ = 4*27u + 3*12u= 144u zgodnie z reakcją:

z 4 moli Al-------uzyskano---144g Al₄C₃

to z X moli Al-----uzyskamy----54g Al₄C₃

 

X= 54g * 4 mole : 144g = 1,5mola glinu (Al)

1 5 1