Ze sprawdzianu z matematyki polowa pewnej klasy otrzymała ocenę celującą . Jedna trzecia pozostałej części klasy otrzymała ocenę bardzo dobrą. Jedna czwarta pozostałej części klasy otrzymała ocenę dobrą. jedna piata reszty klasy otrzymała ocenę dostateczną. Jaka część klasy otrzymała ocenę dopuszczającą lub niedostateczną ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T15:03:46+01:00
1/2 = 3/6 = 6/12
1/3 z 1/2= 1/6
3/6+1/6=4/6 zostaje 1/3 klasy czyli 4/12
1/4 z 1/3 = 1/12
4/12-1/12= 3/12 czyli 1/4 czyli 5/20
1/5 z 1/4 = 1/20
5/20-1/20=4/20 czyli 1/5

Odp. Ocene ndst lub dop otrzymała 1/5 klasy.
2009-11-30T15:12:17+01:00
1/2 celujące
1/3 z 1/2 =1/6 bdb
1/4 z 2/6 =1/12 db
1/5 z 3/12= 1/20 dst

1-1/2-1/6-1/12-1/20=1/2-1/6-1/12-1/20=2/6-1/12-1/20=3/12-1/20=12/60=1/5
odp 1/5 klasy otszymała dopa lub ndst