Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Crxo
  • Początkujący
2009-11-30T15:02:32+01:00
450- pierwotna cena
540-cena po podwyżce

540-450= 90 zł wysokość podwyżki

Aby obliczyć ile stanowi ona z ceny pierwotnej musimy obliczyć
90/450× 100%= 20%
(czyli różnicę między obiema cenami podzielić na pierwszą pierwotną cenę razy 100% otrzymujemy wartość podwyżki w procentach)

Teraz obliczamy 20% z 540
0,2×540=108 (i jest to wartość obniżki)
540-108= 432 (po odjęciu mamy cenę po obniżce 20%)

Aby obliczyć O ile procent cena towaru po sezonie była niższa od ceny początkowej musimy najpierw obliczyć:
różnice między obiema cenami- czyli
450- cena początkowa (pierwotna)
432- cena po sezonie (najpierw po podwyżce a później po obniżce)
czyli:

450-432=18
18/450 ×100%= 1800/450= 4%
(różnica między obiema cenami(18) przez wartość pocztkowej ceny (450) no i oczywiście razy 100%)

czyli:
cena towaru po sezonie była niższa od ceny początkowej o 4%
2009-11-30T15:05:54+01:00
540-450 = 90
450 - 100%
90 - x

x=90*100/450 = 20%

540 - 100%
x - 80%

x=540*80/100
x=432

450 - 100%
432 - x

x = 432*100/450 = 96%
100% - 96% = 4%

Odp. Cena była niższa o 4%.


2009-11-30T15:45:57+01:00
450 100%
540 x
x=540*100/450=120%

120%-100%=20%

540 100%
x 20%

x=540*20%/100%=108

540-108=432

450-432=18

cena jest mniejsza o 18zł