Proszę o pomoc w zadaniu na procenty:
W pewnym gospodarstwie agroturystycznym właściciele wytwarzają dla gości masło.90% tygodniowej produkcji mleka przeznaczają dla wczasowiczówm,z czego 70% zużywają na produkcje masła. W mleku jest 16%śmietany,a masło stanowi 25% śmietany.Ile wynosi tygodniowa produkcja mleka,jeśli tygodniowa produkcja masła to 5,6kg?

2

Odpowiedzi

2009-11-30T15:19:01+01:00
90%*70%*16%*25% - 5,6 kg
100% - x
560kg/2,52= 222kg
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T15:41:30+01:00
90% - tygodniowa produkcja przeznaczona dla wczasowiczów
z czego 70% -użyta na produkcję masła
16%-zawartość śmietany w mleku
masło stanowi 25% śmietany
5,6kg - tygodniowa produkcja masła

90% · 70% · 16% · 25% = 5,6 kg masła
zatem
100% = x

x = (5,6 · 100% ) : 2,52
x= 560 : 2,52
x=222,2 kg

odp:tygodniowa produkcja śmietany to 222,2 kg
2 5 2