Odpowiedzi

2009-11-30T15:31:05+01:00
2000 - 100%
x - 105,2%


2000*105,2/100 =20*105,2 =2104 zł

Odp.Telewizor kosztuje 2104 zł
2009-11-30T15:31:07+01:00
2000+5,2%*2000=koszt tel po podwyżce
2000+0.052*2000=2000+104=2104

odp 2104
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T15:33:11+01:00
W lipcu cena telewizora wynosiła 2000zł. We wrześniu cenę tę zwiększono o 5,2%. Ile kosztuje telewizor po tej podwyżce ?

2000zł- 100%
x zł - 5,2%
x=(2000*5,2)/100=10400/100= 104zł

2000zł+104zł= 2104zl
odp: Cena telewizora wynosi 2104zł.