Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T15:39:31+01:00
Człowiek poświęcający się ważnej idei powinien przeważyć, czy zakładać rodzinę. Z jednej strony byłaby ona dla niego wsparciem i motywacją do działania, jeszcze bardziej gorliwej walki o swoje idee. Z drugiej jednak strony miałby o wiele więcej do stracenia, gdyby okazało się, że nie uda mu się przetrwać. Poświęceniem dla ważnych idei często jest przecież oddanie życia dla sprawy, cierpienie. Cierpienie już nie tylko jednej osoby... Myślę, że wybór to jest kwestia własnego sumienia, na pewno charakteru i rodzaju `ważnej idei` o którą się walczy.
6 3 6
2009-11-30T15:40:16+01:00
Myślę, że wszystko zależy od charatkeru i potrzeb człowieka. Ludzie są różni, jak i różne są ich potrzeby życiowe. Człowiek spełniający swoje dotychczasowe marzenie, lub też poświęcający się tworzeniu idei, nie ma czasu na rodzinę, chociaż by ją chciał mieć. Wtedy powstaje problem, czy tacy ludzie muszą żyć w samotności? Ależ nie, mogą mieć rodzinę, która zapewni mu szczęście w wielu dziedzinach życia. Przecież da się pogodzić obowiązki i przyjemności z rodziną, która powinna być na pierwszym miejscu. Natomiast człowiek samotny nie będzie czuł dowartościowania, szczęścia w rodzinie, przy boku swej ukochanej i dzieci. Będzie on tylko i wyłącznie pracował, poświęcał się w kierunku idei, nie będzie miał kto go wesprzeć. Dlatego warto mieć rodzinę, nawet jeśli jest się zapracowanym człowiekiem, który poświęca się idei. Tacy ludzie są szczęśliwsi i bardziej wspierani od wewnątrz przez swoich najbliższych.
5 4 5