Odpowiedzi

2009-11-30T15:36:23+01:00
Tadeusz Kościuszko urodził się 4 lutego 1746 roku w Mereczowszczyźnie na Polesiu. Był generałem polski i ameryki. Brał udział w wojnie o niepodległość USA. Wzniecił antyrosyjskie powstanie w Rzeczypospolitej. Kościuszko był najwyższym Naczelnikiem Siły Zbrojnej Narodowej w insurekcji 1794.

Kazimierz Michał Wacław Wiktor Pułaski to jeden z dowódców i marszałeków konfederacji barskiej. Był generałem i bohaterem wojny o niepodległość USA. Nazywany "ojcem amerykańskiej kawalerii". W 2009 roku amerykański kongres przyznał mu honorowe obywatelstwo USA.Zmarł z ran odniesionych w bitwie pod Savannah 11 października 1779.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T15:48:21+01:00
Kościuszko:
1. Urodził się 4 lutego 1746 w Mereczowszczyźnie
2. Zmarł 15 października 1817 w Solurze
3. Brał udział w wojnie polsko - rosyjskiej
4. Był generałem brygady armii amerykańskiej
5. Opublikował książkę „Obroty artylerii konnej”

Pułaski:
1. Urodził się 6 marca 1745 w Warszawie
2. Zmarł w wyniku raz odniesionych podczas bitywy pod Savannah 11 października 1779
3. Był jednym z dowódców Konfederacji Barskiej
4. Jest nazywany "ojcem amerykańskiej kawalerii"
5. Stał się honorowym obywatelem USA