Hrabia Marnotrawny przegrał w ciągu miesiąca 50% fortuny odziedziczonej po wuju. W następnym miesiącu przegrał 75% tego co zostało. Choć wygrał później 250tyś. dukatów, to został mu tylko milion. Ile dukatów warta była odziedziczona fortuna?

3

Odpowiedzi

2009-11-30T16:01:07+01:00
1mln-250tys.=750tys.

750tys = 25%
x = 100%

x=750tys. * 100%(kreska ułamkowa) 25%
x=750tys. * 4
x= 3 mln

3mln * 2= 6mln (pomnożyć przez 2 bo 50% to połowa)

6.000.000 dukatów
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T16:02:12+01:00
Ile dukatow zostało mu po 2 przegranych?
1000000 - 250000= 750000
Ile pieniędzy miał przed 2 przegraną?
750000 - 25%
x - 100%

x=750000 ×100% : 25%= 750000×4
x= 3000000

Ile dukatów miał na początku?
3000000×2= 6000000
odp. odziedziczył 6000000 dukaów.
2009-11-30T16:20:10+01:00
1mln-250tys= 750tys - tyle miał pieniędzy po 2 przegranych

750 / x = 25% / 100%
x= 750 * 100 /25 = 3000 tys = 3mln

3mln / x = 50% / 100%
x=3*100/50= 6mln

Odp fortuna była warta 6mln dukatów