Zad.1 Sformułuj zadanie tak aby zawarta w nim informacja była wyrażona w postaci ułamka (zwykłego lub dziesiętnego) :
a) Asia zapisała już 67,5 % zeszytu
b) trzy godziny stanowią 12,5 % doby
c) Waga psa jest równa 156 % wagi kotki!

zad.2
Sformułuj zadanie tak aby zawarta w nim informacja była wyrażona w procenatch. liczbę procentów zaokrągli do części dziesiętnych :
a) prze 2/3 czasu naszego pobytu nad morzem padał deszcz
b) w pewnym roku soboty i niedziele stanowiły 10/31 wszystkich majowych dni
c) w marcu staniały sanki. Ich obecna cena jest równa tylko 0,375 ceny grudniowej!!!
Teeen znak / oznacz kreskę ułamkową
Plisss pomóżcie będzie najjjj :*

3

Odpowiedzi

2009-11-30T16:04:19+01:00
1
a) 0,675
b) 1/4 doby w ułamku zwykłym
c) 1,56
MAM NADZIEJE ZE TO JEST DOBRZE
2009-11-30T16:08:42+01:00
A) Asia zapisała już 0,675 zeszytu
b) trzy godziny stanowią 125/1000 (12 i 5/10) doby
c) Waga psa jest równa 39/25 (1 i 14/25) wagi kotki!

a) prze 66,6% czasu naszego pobytu nad morzem padał deszcz
b) w pewnym roku soboty i niedziele stanowiły 32,2% wszystkich majowych dni
c) w marcu staniały sanki. Ich obecna cena jest równa tylko 37,5% ceny grudniowej!!!
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T16:10:34+01:00
Zad 1
200%=2
150%=1,5
100%=1
10%=0,1
1%=0,01
a) Asia zapisała 0,675 stron z całego zeszytu
67,5%= 0,675
b)3 godziny stanowią 1/8 doby
3/24=1/8
c) waga psa jest równa 1,56 wagi kotki
156%=1,56
Zad 2
a)Przez 66,7% naszego pobytu nad morzem padał deszcz
2/3=0,66666666666....=0.(6)≈0,667≈66,7%
b) W pewnym roku weekendy stanowiły 32,3% wszystkich majowych dni
10/31=0,3225 reszty 25≈0,322≈32,3%
c) W marcu staniały sanki. Ich obecna cena jest mniejsza o 63,5% od ceny
grudniowej.
0,375=37,5%
100%-37,5%=63,5%
4 3 4