1. Oblicz (w wybranych przez siebie jednostkach) prędkość ciała, które, poruszając się ruchem jednostajnym:

a) przebyło drogę 30m w ciągu 10s
b) w czasie 2 min przebyło drogę 4 km
c) w czasie 0.1h przebyło drogę 2km
d) przebyło drogę 100m w ciągu 0,2s.

3

Odpowiedzi

2009-11-30T16:08:18+01:00
A) v=x/t
v=30/10
v=3 m/s


myślę nad kolejnymi
2009-11-30T16:08:32+01:00
A) 30m-10s
3m/s

b) 2 min-4km
120s-4000 m
33,3m/s

c) 6min-2km
360s-2000m
5,5m/s

d) 0,2s-100m
1s=500m
500m/s
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T16:09:45+01:00
A)V=s/t=30m/10s=3m/s
b) 4km=4000m, 2min=120s, V=4000m/120s=33,3m/s
c) V=2km/0,1h=20km/h
d) V=100m/0,2s=500m/s
1 5 1