Odpowiedzi

2009-11-30T16:13:00+01:00
Ameryka Południowa:
największe miasto: São Paulo ( Brazylia) 20 mln mieszkańców (miasto)
najwyższy szczyt: Aconcagua ( Argentyna) 6962 m n.p.m.
najwyższy wulkan: Ojos del Salado ( Chile/ Argentyna) 6885 m n.p.m. - najwyższy wulkan świata
najwyższy czynny wulkan: Llullaillaco ( Chile/ Argentyna) 6739 m n.p.m. - najwyższy czynny wulkan świata
najniższy punkt: Salinas Chicas ( Argentyna) 42 m p.p.m
największe jezioro: Maracaibo ( Wenezuela) 14 100 km²
najdłuższa rzeka: Amazonka ( Peru/ Kolumbia/ Brazylia) 6570 km
największe dorzecze: dorzecze Amazonki ( Peru/ Ekwador/ Kolumbia/ Brazylia) 7,2 mln km2 - największe dorzecze świata

Ameryka Północna:
Pasma górskie:
• Kordyliery,
Najdłuższe rzeki:
• Missisipi,
Największe zatoki:
• Zat. Meksykańska
Największe półwyspy:
• Labrador,
• Jukatan,
• Kalifornijski,
• Floryda,
• Melville’a,
• Steward,
• Nowa Szkocja,
• Alaska.
Największe wyspy:
• Grenlandia,
• Ziemia Baffina,
• Wyspa Wiktorii,
• Wyspa Ellesmere’a,
• Nowa Finlandia,
• Kuba.
Największe jeziora:
• J. Huron,
• Niewolnicze,
• Niedźwiedzie,
• Winnipeg,
• Górne.
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T16:25:18+01:00
Ameryka północna
najwyższy szczyt : Mc Kinley 6194 m.n.p.m
największe jeziora :Wielkie Jezioro Niedźwiedzie, Wielkie Jezioro Niewolnicze,Górne ,Ontario
największa wyspa: Wyspa Kokosowa
największa rzeka:Mackenzie

ameryka południowa
najwyższy szczyt: Aconcagua 6900 m.n.p.m
Największe jeziora: Maracaibo, Titicaca
największa wyspa: Grenlandia ,Ziemia Baffina
największa rzeki: Amazonka
12 2 12