Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T16:15:15+01:00
Roz-x 100
ostry- x- 20= 100- 20= 80

2x+ 2(x-20)= 360
2x+ 2x- 40= 360
4x= 360+40
4x= 400/ :4
x= 100

Odp. Kąt rozwarty w tym trapezie ma 100, a ostry 80.
2009-11-30T16:15:27+01:00
Trapez sklada się z 4 kątów - jeśli jest równoramienny to oba przy przy dluższej podstawie są sobie równe i oba przy krótszej podstawie też są sobie równe.

tak więc jeśli za x przyjmiemy miarę kąta mniejszego to...

360= 2 × x + 2 × x+20
360= 2x + 2x+ 40
360-40= 4x
320= 4x/÷4
x= 80 stopni - mniejszy kąt
x+20= 80+20=100- większy kąt
2009-11-30T16:19:40+01:00
Kąt A = x - 20°

2x tyle jest kątów rozwartych

2x - 20° = 180° Tyle dadzą dwa kąty rozwarte
2x = 160°
x = 80° miara kąta ostrego

80° + 20° = 100° miara kąta rozwartegp

Odp: Kąty rozwarte mają po 100°, a ostre po 80°