Ćwiczeniówka PO POLSKU zad.10/31 objaśnij, jak rozumiesz poniższe przysłowia pochodzące z Biblii.
a)Nie samym chlebem żyje człowiek.
b)Nie po to jest światło, by pod korcem stało.
c)Nie można służyć Bogu i Mamonie.
d)Kto mieczem wojuje, od miecza ginie.

3

Odpowiedzi

  • ewe3
  • Początkujący
2009-11-30T16:20:54+01:00
D) Jeśli ktoś próbuje kogoś skrzywdzić, to prędzej czy później sam zostanie pokonany identyczną metodą.
c) Można mieć tylko jednego Boga.
a) Chleb jest bardzo ważny ale istnieje jeszcze coś co jest nam do życia niezbędne.Słuchanie słowa Bożego i życie nim stanowi fundament prawdziwej modlitwy.
6 2 6
2009-11-30T16:21:34+01:00
A) oznacza to że człowiek żyje także miłością wiarą w boga i innymi rzeczami podobnymi
b)czyli że światło to wiara i wiare mamy wyznawać
c)Czyli masz wybór pomiedzy dobrami materialnymi, a bogiem
d)Ten kto kogoś wyzywa lub robi inne złe rzeczy ten później sam jest wyzywany
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T16:32:32+01:00
A) Jezus mowi nam ze oczywiście chleb jest bardzo wazny ale istnieje jeszcze coś co jest nam do zycia niezbędne, np. słuchanie słowa Bożego

b) światło jest po to, by świeciło i nie nalezy go chowac. Takim światłem na ziemi są lydzie którzy powinni dawac dobry przykład innym.

c) oznacza to, że nie można służyć dwóm panom na raz.

d) jeśli ktoś próbuje kogoś skrzywdzic, ten sam zostaje ukarany czy pokonany takimi samymi sposobami.
9 4 9