Wymiary pokoju Janka - to: długość 4,5 m, szerokość 3,6 m i wysokość 2,4 m. Na podłodze ułożony jest parkiet. Wiaderko farby o pojemności 3 litrów kosztuje 21,24 zł. Na wiaderku była informacja, że 1 litr wystarczy na pomalowanie 7 m² powierzchni. Ile będzie kosztowało pomalowanie pokoju Janka, jeżeli ściany i sufit należy pomalować dwukrotnie?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T16:28:00+01:00
Sciany
2*(4,5*2,4)+2*(3,6*2,4)=21,6+17,28=38,88
sufit
4,5*3,6=16,2

2*sufit+2*sciany
32,4+77,76=110,16
110,16/7=16
16/3=5,3
5,3*21,24=112,57
2009-11-30T16:33:29+01:00
P=a x b= 4,5m x 2,4m= 10,8m²
10,8m² x 2= 21,6m²
P=a x b = 3,6m x 2,4m=8,64m²
8,64m² x 2=17,28m²
Pole wszystkich ścian=17,28m²+21,6m²=38,88m²
Pole sufitu=4,5m x 3,6m=16,2m²
16,2m² x 2= 32,4m²
38,88m²:7m²=5,55
5,55 x 21,24zł=117,9 zł
117,9zł x 2= 235,8zł- ściany
32,4m²:7m²=4,6
4,6 x 21,24 zł=98zł
235,8zł+98zł=333,8zł
Odp: Pomalowanie pokoju Janka będzie kosztowało 333,8 zł.
1 5 1