Odpowiedzi

2009-11-30T16:22:53+01:00
Krótszapodstawa- 7, dluższa 11, kąt między dluższą podstawą a ramieniem 45 st.

Czyli z trójkąta powstalego z ramienia, wysokości i kawalka dluższej podstawy (rzutujemy krótszą na dluższą i powstaly kawalek bierzemy jako podstawę naszego trójkąta)

Mamy więc tak że podstawa naszego trójkąta = wysokości calego trapezu bo gdy mamy kąt 45 st i prosty to zostaje tylko 45 stopni

11-7=4 ÷ 2 (bo 2 kawalki powstają więc) = 2

więc wysokość tez ma 2=h

Pole liczymy P=½(a+b)× h= ½(7+11)× 2= 9×2= 18 cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T16:27:35+01:00
Całe zadanie wraz z obliczeniami i rysunkiem w załączniku :)
1 5 1