Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T16:28:47+01:00
150+20%=150+0,2×150=150+30=180 - cena po podwyżce
180-20%=180-0,2×180=180-36=144 - cena po obniżce

O: Ostatecznie sukienka kosztowała 144zł.
  • Użytkownik Zadane
2009-11-30T16:30:44+01:00
150 : 20% =30
150 + 30 = 180
180: 20% = 36
180 - 36 = 144
2009-11-30T16:31:23+01:00
100%-150zł
100%+20%=120%-x
x=120%x150zl dzielone na 100%=180zł

100%-180zł
100%-20%=80%-x
x=80%x180zł dzielone na 100%=144zł
odp. Cena końcowa wynosi 144zł