Zad 1. podstawą graniastosłupa jest kwadrat o boku 5 cm. Wysokość graniastosłupa jest równa 6 cm. jakie jest pole powierzchni tego graniastosłupa?
zad 2. podstawą graniastosłupa jest trapez równoramienny, jak na rysunku - dodam w załączniku. wysokość graniastosłupa jest równa 8 cm. jakie jest pole jego powierzchni bocznej?
proszę o szybkie rozwiązanie
dam naj..............
poziom zadania klasa 6, 5
proszę o szybką odp
please
please

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T16:39:00+01:00
To jest tylko 1 bo drugiegoo cos mi nie wyświetla.
Pole kwadratu : 5 *5 = 25 cm2
25 cm 2 * 2 = 50 cm2
Pole prostokątów: 5*6 = 30 cm2
30 cm2 * 4 = 120 cm2
Pole graniastosłupa
120 cm2 + 50 cm2 = 170 cm2
2009-11-30T16:40:42+01:00
Jak sie nie myle i dobrze pamietam, wzor to bedzie cos takiego:

1)
Pp=a*a=5*5=25cm
Pb=a*b=6*5=30
Pc=2Pp+4Pb=2*25+4*30=50+120=170cm²