Odpowiedzi

2009-11-30T17:24:23+01:00
Pozytywne
- Stanowią pożywnie dla zwierząt i człowieka
- Wykorzystywane są do produkcji artykułów spożywczych (ser pleśniowy)
- Wykorzystywane są w farmaceutyce (penicylina)

Negatywne :
- Ich zarodniki mogą wywoływać alergie
- Można sie zatruć
- Psuja pokarm
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T17:50:20+01:00
Pozytywna rola bakterii:
-bakterie ułatwiają trawienie
-powodują rozkład szczątków roślinnych i zwierzęcych
-spulchniają glebę
-oczyszczają wodę i ścieki
-wykorzystywane są w przemyśle mleczarskim (jogurty, sery, kefiry) oraz do otrzymywania kiszonek (kapusta, ogórki)
-wzbogacają glebę w azot
-są źródłem witaminy C oraz B12

Negatywna rola bakterii:
-powodują choroby ludzi i zwierząt
-powodują gnicie produktów spożywczych
-powodują niszczenie materiałów przemysłowych (drewna, papieru)