Odpowiedzi

2009-11-30T16:40:15+01:00
Wzór sumaryczny butanolu to C4H9OH. Masa węgla wynosi 12. W cząsteczce butanolu są 4 atomy węgla a więc 12*4=48 (unitów). Teraz obliczamy masę całej cząsteczki butanolu. Masa 4 atomow węgla to 48, 10 atomów wodoru to 10 a tlen to 16. Sumując to mamy 74. Teraz obliczamy zaw. %. czyli 48(węgiel)/74(masa butanolu) * 100. Wychodzi nam 64,9 % Taka jest zawartość procentowa węgla.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T16:42:53+01:00
Wzor butanolu C4H9OH poniekad

MC4H9OH=12*4+10+16=74g/mol


74gC4H9OH-----100%
48g C------------x
x=64,86%

w butanolu jest 64,86% wegla
1 5 1