Zad 1
a)W tajemniczych okolicznościach zniknęły 44g czekolady,co stanowi 40% tabliczki.Ile ważyła ta tabliczka czekolady?

b)Z niezrozumiałych powodów 24 uczniów myśli wyłącznie o wakacjach.Stanowią oni 80% klasy.Ile uczniów liczy klasa?

c)W czerwcu z niejasnych przyczyn rachunek telefoniczny pani Kasi wyniósł aż 550zł,co stanowiło 250% rachunku z maja.Ile złotych zapłaciła pani Kasia w maju?



Zad 2
Przed wyjazdem na wycieczkę nad morze okazało się,że 3 osoby zapomniały wziąć ze sobą ręcznik.Stanowiły one 15% całej grupy.Ile osób pamiętało o zabraniu ręcznika?

Pomóżcie mam to na jutro!

3

Odpowiedzi

2009-11-30T16:38:13+01:00
2009-11-30T16:39:08+01:00
Zad 1
a) 40%=44
1%=1,1
100%= 110g
b) 80%=24
1%=0,3
100%=30
c)250% = 550
1%=2,2
100%= 220

2.15%=3
1%=0,2
Zapomniało 85%

85%=17
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T16:49:20+01:00
A)
44kg - 40%
x - 100%
( teraz na krzyż)

x= 44 x 100 ( pomiedzy górą a dołem jest kreska dzielenia)
40 to sie skróci

x= 110 - tyle wazy czekolada

b)

24 - 80%
x - 100%

x= 24 x 100 poskracaj sobie zeby nie było że spisujesz
80

x= 30

c)
550 - 250%
x - 100%

x= 550 x 100
250

x= 1100
5

x= 220 - rachunek za maj


zad2

3 - 15 %
x - 100%

x = 3 x 100
15

x = 60
3

x = 20 - liczba osób na wycieczce

20-3 = 17 - tyle osób pamiętało