Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T16:43:57+01:00
Cukry proste :
glukoza
fruktoza
galaktoza
ryboza

dwucukry:
sacharoza
laktoza
maltoza
wielocukry
chityna
glikogen
celuloza
insulina
błonnik

Możesz troche rozwinąć treść zadania czy to ma być występowanie tych cukrów czy co ^^
1 5 1
2009-11-30T16:57:34+01:00
Cukry - związki złożone z węgla, wodoru i tlenu. Dzielimy je na :

proste
monosacharydy:
np.glukoza, fruktoza, ryboza


dwucukry
disacharydy:
np. sacharoza


złożone
polisacharydy:
np.skrobia, celuloza (błonnik), chityna, glikogen
2009-11-30T19:42:37+01:00
Cukry dzielimy na :
- proste (monosacharydy) : triozy, petrozy, pentozy (ryboza i deoksyryboza) , hekstozy ( glukoza i fruktoza )
- dwucukry (disacharydy) ; maltoza, laktoza
- oligosacharydy ( cukry zlozone od 3 do 10 atomow wegla )
- wielocukry ( polisacharydy) ; skrobia, glikogen, celuloza, pektyny, hemiceluloza