Odpowiedzi

2009-05-28T16:59:07+02:00
2H₂O→2H₂ + O₂
36u →4u + 32u
x →4g + y

4u - 32u
4g - y

4g*32u/4u=32g

32+4=36g

Masa wykorzystanej wody wynosi 36g. Masa tlenu wynosi 32g.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-28T17:00:58+02:00
36u 4u 32u
2 H₂O -> 2 H₂ + O₂
x 4g y

Obliczamy masę wody (x) z proporcji.

x = 36u*4g/4u = 36g

Teraz gdy już mamy masę wody i wodoru to można obliczyć masę tlenu. Zgodnie z prawem zachowania masy:

y = 36g - 4g = 32g