Do wanny leje się woda z dwóch kranów. Z pierwszego kranu wypływa woda zimna- 10 litrów w ciągu jednej minuty, z drugiego woda ciepła- 6 litrów w ciągu jednej minuty.
a) Ile litrów wody zimnej wypływa z kranu w ciągu 8minut?
b) Ile czasu potrzeba, aby ciepłą wodą napełnić 90-litrową wannę?
c) Ile czasu potrzeba, aby wodą płynącą równocześnie z obu tych kranów napełnić wannę o pojemności 120 litrów?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T16:52:22+01:00
A) 10 * 8 = 80litrów w ciągu 8 minut
b) 90 / 6 = 15min
c) 10l (zimna) + 6l (ciepła) = 16litrów w ciągu minutu. 120l / 16l = 7,5min
2 3 2
2009-11-30T16:53:40+01:00
A) 8min.x10l.=80l
b)90l:6l=15min.
c)120l:6l=20min
120l:8min.=15min.
20min+15min.=35min;DD
2 4 2
2009-11-30T16:56:32+01:00
Wedłu mnie to tak :odp a)10lx8min= 80l odp b)90l:6l =15min odp c)120l:16l =7,5min
1 1 1