Odpowiedzi

2009-11-30T16:56:31+01:00
Użyj własność trójkąta o kątach 30° i 60°

a = 5 m (10:5) - a jest 2 razy krótsze od c
b = 5√2 m (a√2) - podstaw długość a
c = 10 m
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T16:58:43+01:00
Trzeba skorzystac z wlasnosci teojkatow. w tym przypadku mamy do czynienia z trojkatem o katach: 30,60 i 90 stopni.

10√3/2=5√3
2009-11-30T17:04:19+01:00
Trzeba skorzystać z zależności w trójkącie wiedząc,że:
-między kątem 90 stopni a kątem 60 stopni jest bok a
-między kątem 90 stopni a kątem 30 stopni jest bok o długości a√3
-a przeciwprostokątna jest równa 2a

2a=10m
a=5m-odległość dolnego końca drabiny od muru
a√3=5m×√3
a√3≈8,66m- wysokość do której sięga drabina