Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T17:05:54+01:00
Cechy
Oddychanie tlenowe
Oddychanie beztlenowe


występowanie
niektóre bakterie i grzyby
niektóre bakterie i grzyby, np. drożdże; pasożyty przewodu pokarmowego

substraty
związki organiczne, tlen
związki organiczne

produkty końcowe
CO2, H2O
CO2, alkohol, kwas mlekowy

ilość uwolnionej energii
bardzo duża
bardzo mała

miejsce przebiegu procesu
cytoplazma, mitochondria
cytoplazma



to taka tabelka miała być;))
13 3 13
2009-11-30T17:09:07+01:00
Oddychanie tlenowe polega na spalaniu związków organicznych przy udziale tlenu. (zachodzi w komórkach)

Oddychanie beztlenowe to beztlenowy rozkład glukozy. Przeprowadzają do bakterie,grzyby oraz komórki mięśniowe.
-fermentacja alkoholowa (drożdże)
-fermentacja mlekowa (niektóre rodzaje bakterii oraz komórki mięśniowe)
-fermentacja octowa ( bakterie octowe)

Oddychanie tlenowe

substraty: dwutlenek węgla, woda, ATP
produkty: dwutlenek węgla,mitochondrium
miejsce przebiegu: cytoplazma, mitochondrium
ilość uzyskanej energii: dużo

Oddychanie beztlenowe

substraty: glukoza
produkty: etanol, kwas mlekowy, ATP
miejsce przebiegu: cytoplazma
ilość uzyskanej energii: mało
11 4 11