Grupa wodorotlenkowa jest zawsze..........(podaj wartościowośc).
Liczba grup wodorotlenkowych jest zawsze równa................... .
Nazwy wodorotlenków tworzy się,dodając do słowa...........nazwę........,np.wodorotlenek potasu.
Gdy metal przyjmuje kilka wartościowości,to po jego nazwie musi byc podana...........,np...................... .
Gdy metal ma tylko jedną wartościowośc,to...................np................

Proszę o pomoc w dokończeniu dam naj

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T17:12:02+01:00
Jedno wartościowa
wartościowości metalu
wodorotlenek, nazwę pierwiastka
jego wartościowość Fe(OH)2 - wodorotlenek żelaza II
nie musi byc podana jego wartościowość
KOH
1 5 1
2009-11-30T17:13:59+01:00
A) jednowartościowa
b)wartościowości metalu
c) wodorotlenek nazwę metalu
d) ta wartościowość, np wodorotlenek żelaza (II)
e)nie musimy pisać wartościowości, np wodorotlenek magnezu
1 5 1