Odpowiedzi

2009-12-02T20:35:19+01:00
Plecha właściwa (wielokomórkowa) dzieli się na:
- komórczakowe,
-nitkowate,
- plektenchymatyczne,
- tkankowe :)
92 3 92
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-02T20:40:04+01:00
PLECHY
Wiciowce eugleniny i bruzdnice,
Komórka pełzakowata, korzenionóżki
Kokalny okrzemki, desmidie, chlorokokowce
POROSTY
na korze drzew (epifity), drewnie (epiksylity), glebie (epigeity), eternit, dachówki (epility). W naturze występują niemal wszędzie i w każdej porze roku. Królestwa grzybów,wyróżnia się plechę homeomeryczną, gdy glony porozrzucane są bezładnie i plechę heteromeryczną, gdy ułożone są warstwowo.
Formy morfologiczne porostów: skorupiaste, listkowate i krzaczkowate.
29 3 29