Odpowiedzi

2009-11-30T17:41:00+01:00
X+x(3,5) = 27
x+3,5x=27
4,5x=27
27:4,5=x
x=6
Czyli:
Jeden bok 6
Drugi bok 6
Trzeci bok 7.5
Czwarty bok 7.5

27-12=15
15:2=7.5

Nie jestem pewna tego co rozwiązałam, ale to raczej ma być tak.:)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T18:13:50+01:00
Dane:
a =x
b =3,5 *x
Obw =27 cm
Szukane: a,b
Rozwiązanie:
Obw= 2a+2b
27= 2x+2*3,5x
27=2x+7x
9x=27 /:9
x=3
a=3
b=3,5*x =3,5*3=10,5