Odpowiedzi

2009-11-30T17:38:14+01:00
Umiarkowana : Średnia roczna temperatura waha się 0ºC od 10ºC. Charakterystyczną formacją roślinną dla klimatu umiarkowanego w części chłodniejszej jest tajga.

Międzyzwrotnikowa : jedna ze stref oświetlenia kuli Ziemskiej . Obejmuje obszar położony między zwrotnikiem Raka i Koziorożca. Poza tą strefą Słońce nigdy nie góruje w zenicie.

Umiarkowana : ( chłodna ) Charakterystyczna roczna temp. 0ºC od 10ºC.Przebieg temperatury wyznacza pory roku. Charakterystyczną formacją roślinną dla klimatu umiarkowanego w części chłodniejszej jest tajga, gdzie w większej części strefy lasów iglastych występuje wieczna zmarzlina, a grunt jest bardzo głęboko zamarznięty i tylko latem rozmraża się na głębokość 1 m.
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T17:50:56+01:00
Strefa międzyzwrotnikowa---
-obejmuje obszar pomiędzy zwrotnikiem raka ,a koziorożca
-otrzymuje najwięcej promieniowania słonecznego

Strefa okołobiegunowa-
-występowanie dnia i nocy polarnej
-cały rok są mrozy
-klimat subpolarny
-opady z przewagą śniegu

Srtefa umiarkowana--
-duże ilości opadów(deszczu)
-ciepłe lata
-mroźne zimy
-obejmuje większą część Europy,Azjii,a także obszar Wielkich Jezior Ameryki Północnej
8 3 8