Średniowieczny rycerz czy święty?
Który z 4 wzorców średniowiecza zaciekawił cię zaintrygował, poruszył?
Napisz charakterystykę wybranej postaci, uzasadnij swój wybór.

Do wyboru są:
-św. Franciszek z Asyżu
-Władysław Łokietek
-Kazimierz Wielki
-Roland

2

Odpowiedzi

2009-11-30T17:39:54+01:00
Kazimiesz wielki był mądrym i dobrym władcą za jego rządów polska przekształciła się z drewnianej w murowaną
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T17:46:54+01:00
Najbardziej zaciekawiła mnie postać Kazimierza Wielkiego.
Był on królem Polski w latach 1333 - 1370 . Ostatni król z dynastii Piastów.
W polityce wewnętrznej doprowadził do kodyfikacji prawa (statuty wiślicko-piotrkowskie), rozbudowy systemu obrony państwa oraz rozwoju miast. W 1364 ufundował Akademię Krakowską.
Wybrałam K.W , ponieważ jest on Polską postacią, która napewno zapewniła Polsce wiele.

Nie wiem , czy ci się będzie podobać, bo pisałam to sama . :)
1 5 1