Twierdzenie odwortne do twierdzenia pitagorasa

zad 1

Poniżej podano długości boków trzech trójkątów.Wskaż wśród nich trójkąty prostokątne i oblicz ich pola

a) 3 cm , 4 cm ,5 cm
b) 5 cm , 6 cm ,8 cm
c) 13 cm , 12 cm, 5 cm

prosze o pomoc

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T17:43:47+01:00
Suma kwadratow dwoch krotszych bokow rowna sie kwadratowi najdluzszemu bokowi :)

zad 1
a) 3²+4² = 5²
9+ 16 = 25
25 = 25 trojkat jest prostokatny
Pole = 3*4 / 2 = 6cm²

b) 5² + 6² = 8²
25 + 36 = 81
61 = 81 nie rowna sie sobie wiec nie jest to trojkat prostokatny <powinno byc takie przekreslone = >

c) 5² +12² = 13²
25 +144 = 169
169 = 169 trojkat jest prostokatny

pole= 5*12 / 2 = 30cm²

:)
2009-11-30T17:44:44+01:00
A) 3² + 4² = 9+ 16 = 25
5² = 25
25=25 - trójkąt prostokątny

P= ½ * 3 * 4 = 6 cm²

b) 5² + 6² = 25 +36 = 61
8² = 64
61 nie jest równe 64 - trójkąt nie jest prostokątny

c) 5² + 12² = 25 + 144= 169
13² = 169
169=169 - trójkąt prostokątny

P= ½* 5 *12 = 30cm²