Odpowiedzi

2009-11-30T17:43:48+01:00
Kwas chlorowodorowy otrzymywano dawniej z soli kamiennej i stężonego kwasu siarkowego(VI), stąd powstała nazwa kwas solny, która, chociaż nie poprawna chemicznie, przyjęła się i jest bardzo często używana.

Stężony roztwór kwasu solnego jest bezbarwną, cięższą od wody, dymiącą, silnie żrącą cieczą. Niszczy tkaninę, papier i skórę. Wymaga zachowania dużej
ostrożności przy stosowaniu. „Dym" - unoszący się po otwarciu naczynia ze stężonym roztworem kwasu solnego - to drobne kropelki kwasu solnego, gdyż chlorowodór wydobywający się z naczynia łączy się z parą wodną z powietrza. Maksymalne stężenie kwasu solnego, jakie można uzyskać, wynosi 37%.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T17:45:20+01:00
Właściwości;
a) ciecz bezbarwna,dymiąca, oleista
b) bardzo dobrze miesz się z wodą
c) silnie żrąca - niszczy papier, tkaninę, skórę
Zastosowanie;
a) jako odczynnik chemiczny
b) w przemyśle ; farmaceutycznym, chemicznym, włókienniczym
2009-11-30T17:49:49+01:00
Własciwosci:
-bezbarwny
-jeden z silniejszych kwasów
-reaguje z wiekszoscia metali nieszlachetnych tworzac wodor


Zastosowanie:
-z kwasem azotowym tworzy wode królewska
-ma zastosowanie w przemysle np: tworzywa sztuczne
-wchodzi w skład soku zoładkowego, co umozliwia rozkład białek