W pewnym gimnazjum są trzy klasy pierwsze. W klasie Ib, liczącej 30 uczniów, jest o 20% więcej uczniów nuż w Ia, a w klasie Ic jesr o 10% mniej uczniów niż w klasie Ib.

d) Jaki procent wszystkich uczniów klas pierwszych stanowią uczniowie klas Ib ( odpowiedź podaj w zaokrągleniu )

2

Odpowiedzi

  • mawi
  • Rozwiązujący
2009-11-30T17:55:47+01:00
30 - klasa Ia
120%x- liczba osób w klasie b
100%-0.1 razy 120%x liczba uczniów w klasie 1c

1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T17:56:54+01:00
1.2a=30
a=25

0.9b=c
0.9×30=c
c=27
1 1 1