Odpowiedzi

2009-11-30T18:06:33+01:00
Obwód prostokąta wynosi 0,32 m, a jeden z jego boków ma długość 0,06 m. Pole tego prostokąta jest równe:
A.)60cm²
B.)32cm²
C.)6mc²
D.)156cm²

obwód= 0,32m
bok a= 0,06m
bok b= x
0,06x2=0,12 === dwa boki a
0,32-0,12=0,20===dwa boki b
bok b= 0,10
pole= axb
pole= 0,06x0,10= 0,6m
odpowiedz A
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T18:06:57+01:00
Ob 0,32 m,
a= 0,06 m
najpierw wyznaczamy ile wynosi suma dwu z czterech boków
2×0,06=0,12m
potem obliczamy ile wyn. suma pozostałych dwu
0,32m-0,12m=0,20m
następnie dzielimy na 2 i mamy długość 1boku
bok b = 0,2m÷2=0,1m
teraz zamieniamy na centymetry
bok a=6cm
bok b=10cm
na koniec wystarczy obliczyć pole
p=10cm×6cm=60cm²

odp:A