Odpowiedzi

2009-11-30T18:16:58+01:00
Urodził się ze związku Hortensji – córki Józefiny (żony Napoleona I) i Ludwika Napoleona – brata cesarza, Króla Holandii. Po śmierci „Orlątka” – księcia Reichstadtu (1832) oficjalny pretendent do tronu Francji z ramienia bonapartystów.

Od 1814 r. wychowywał się na emigracji w Szwajcarii, w kulcie Napoleona I, w otoczeniu republikańskim i antyklerykalnym. Jego nauczycielami byli ksiądz-wolterianin Bertrand i syn członka Komitetu Ocalenia Publicznego – Le Bas. Otoczenie to, wychowując go w idei Rewolucji Francuskiej, kształtuje w przyszłym N.III wyraźne sympatie lewicowe. W młodości wykazuje nawet sympatie skrajne, wiążąc się z karbonariuszami włoskimi. W 1830 r. jedzie do Rzymu, gdzie w kręgach włoskiej lewicy zdobywa olbrzymią popularność jako potomek wywodzącego się z Rewolucji cesarza, a dzięki własnej aktywności towarzyskiej zdobywa przezwisko „książę-libertyn”. Związawszy się z karbonariuszami, bierze udział w spiskach skierowanych przeciwko Państwu Papieskiemu, następnie przyłącza się do rewolt wybuchających w pomniejszych państewkach włoskich, będąc min. z rozkazu G. ŕ Mazzini’ego dowódcą batalionu zrewoltowanych studentów. Po interwencji militarnej Austrii zmuszony do ucieczki, przedostaje się pieszo do Francji. Według legendy, schronienia ściganemu zbiegowi miał udzielić min. G. Mastai Feretti – przyszły papież Pius IX, któremu N.III pośrednio odebrał Państwo Papieskie.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T18:18:05+01:00
2009-11-30T18:26:50+01:00
Wrogowie Napoleona to tak naprawdę inne mocarstwa, które w tamtych czasach rosły w siłę, a więc Rosja, Austria, Prusy, Anglia, Hiszpania. Co ciekawe Napoleon zorganizował także wyprawę na Egipt
2 5 2