Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T18:25:19+01:00
Kolęda – pieśń bożonarodzeniowa (nawiązująca do Bożego Narodzenia), utrzymana w konwencji ściśle religijnej, początkowo wywodząca się z tradycji ludowej, potem komponowana również przez wielu wybitnych kompozytorów. Odmiana kolędy o wątkach zaczerpniętych z życia codziennego nazywana jest pastorałką, która w odróżnieniu od kolędy nie jest wykorzystywana w nabożeństwach religijnych ze względu na swój świecki charakter. W liturgii Kościoła katolickiego kolędy wykonuje się od Mszy o północy w Święto Bożego Narodzenia (noc 24/25 grudnia) do święta Chrztu Pańskiego (niedziela po 6 stycznia). W polskiej tradycji dopuszcza się śpiewanie ich do Święta Ofiarowania Pańskiego (2 lutego).
13 4 13
2009-11-30T18:38:05+01:00
Kolędy upiękrzaja świeta. dzięki nim świeta staje sie inne bardziej rodzinne wspaniałs.
13 2 13
2009-11-30T18:49:53+01:00
Kolędy i pastorałki są to pieśni mówiące o przyjściu na świat naszego Zbawiciela Jezusa Chrystusa.śpiewanie kolęd i pastorałek podczas świąt Bożego NARODZENIA to nasz staropolski zwyczaj i tradycja.
4 4 4