Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T18:28:11+01:00
X-ilość autografów zebranych przez Anię
y - ilość Autografów zebranych przez Basię
x=0,6*70 (Ania ma o 40% mniej od Celiny, czyli ma 60% autografów Celiny, a Celina ma ich 70)
x = 42
x = 1,4y (Ania ma o 40% więcej od Basi, czyli ma 140% autografów Basi)
42 = 1,4y /:(1,4)
y = 30
Odp. Ania ma 42 autografy, a Basia ma 30 autografów.
1 5 1
2009-11-30T18:29:23+01:00
Celina - 70
Basia - x
Ania - 60% * 70
Ania - 140% * x

Ania: 60% * 70 = 42
Basia:
140% * x = 42
1,4x = 42 / :1,4
x = 30
Odpowiedź: Ania ma 42 autografy, a Basia 30
1 1 1