Wyjaśnij:
1.dlaczego igły, noże, nożyczki, piły muszą być dobrze zaostrzone?
2.dlaczego nosidła dla niemowląt, torby na ramię, plecaki mają szerokie paski, którymi stykają się z naszymi ramionami?
3.dlaczergo ratownik, zbliżając sie do człowieka, pod którym załamał się lód, kładzie sie na lodzie?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T18:29:43+01:00
1. POnieważ inaczej nie dało by się czegoś przyszyć, przeciąć, uciąć...bo ostrze jest cienkie w wyniku tarcia materiał sie przedziera

2. gdyby takie nosidła na ramiona były na cienkim pasku wpijałyby sie w ramiona i byłoby nie wygodnie, poza tym szersze paski są mocniejsze

3. gdyby staną lód by się załamał bo potrzbna jest płaszczyzna bu utrzymać coś by sie nie pokrószyło
1 5 1
2009-11-30T18:31:47+01:00
1. żeby dobrze cieły i przebijały :)
2. żeby było wygodniej i żeby była mniejsza prawdopodobność, że dziecko spadnie
3. zeby rozlożyć ciężar ciała :)