W odziezowym centrum handlowym ogłoszono wisena promocje na wszystkie towary . Przy zakupie jednej rzeczy cena jest mniejsza o 10%, przy kupnie dwóch rzeczy o 15% , przy kupnie trzech rzeczy o 20% za każda sztuke. Pani Kowalska zdecydowala sie kupic kurtki dla dzieci za 280zl i 220zl oraz sweter dla meża w cenie 160zł. Czy dzięki promocji może pozwolić sobie na kupno bluzki za 190zł oraz spódnicy za 120 zł , czy też starczy jej tylko na jedna z tych rzeczy? Pani Kowalska przeznaczyła na zakupy 700zł z góry TNX

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T18:47:34+01:00
20 %- obniżka

280 zł + 220 zł + 160 zł = 660 zł - cena za wszystko bez obniżki

660 zł - 100 % | :5
132 zł - 20 %

660 zł - 132 zł = 528 zł - cena za wszystko po obniżce

700 - 528 = 172 zł

172 zł > 120 zł (cena spódnicy bez obniżki)
172 zł < 190 zł (cena bluzki bez obniżki)
172 zł > 108 zł (cena spódnicy z obniżką)
172 zł > 171 zł (cena bluzki z obniżką)

Odp. Pani Kowalskiej starczy pieniędzy na zakup albo bluzki, albo spódnicy.
1 5 1
2009-11-30T18:57:00+01:00
Wiadomo, że Pani Kowalska zdecydowała się na zakup 3 rzeczy wiec cena każdej z nich będzie o 20% za każda sztuke niższa

(280-0,2*280)+(220-0,2*220)+(160-0,2*160)=(280-56)+(220-44)+(160-32)=224+176+128=528

Pani Kowalska za zakup kurtek dla dzieci oraz swetera dla meża zapłaci 528 zł

przeznaczyła na zakupy 700zł

wiec
700-528=172 zł ( tyle jej pozostało nazakupy dla siebie)

zakładamy że promocja dotyczy także jej zakupów

190-0,2*190=190-38=152
120-0,2*120=120-24=96

za pozostałą kwotę może kupić sobie albo bluzkę albo spódnicę ( w promocji), lub jeżeli bez promocji to tylko spódnicę