Odpowiedzi

2009-11-30T18:41:13+01:00
1/2x+1/4x+8=x
3/4x+8=x
8=1/4x
x=32-razem uczniów
nad morze pojechała 1/2*32=16
2009-11-30T18:41:02+01:00
Jeżeli czwarta część to tyle co trzecia część to 8*2=16 połowa i tyle. 16*2= 32 tyle jest tam uczniów
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T18:52:54+01:00
Połowa - morze
czwarta część - góry
pozostałych OŚMIU UCZNIÓW - jezioro.
1 - 1/2 - 1/4 = 1/4 - ośmiu uczniów
1/4 - ośmiu uczniów
2/4 (1/2) - szesnastu uczniów
Odp: Nad morze pojechało 16 uczniów.