Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T18:54:38+01:00
Obliczamy ile jest chlorowodoru:
300 g * 20%=60 g

Teraz 60 g to 37% nowego roztworu, więc układamy proporcję:

60 g - 37%
x g - 100%

x=(60 g *100%)/37%≅162,162 g

Obliczamy różnicę w masie roztworów (masę wody którą trzeba odparować):

300 g - 162,162 g≅137,838 g
1 5 1
2009-11-30T18:57:34+01:00
300g-20%
60g - masa wody
Cp=(ms/mw+ms) * 100%
37%=(60/mw+60) * 100%
mw=102g

240-102=138g

Odp. Należy odparować 138g wody
2009-11-30T18:59:03+01:00
Cp=ms*100%/mr
ms=cp*mr/100%=20*300/100=60g
mr1=ms*100%/cp1=60*100/37=162g
ma=mr-mr1=300-162=138g
należy odparować 138g wody