Zad.1
Na zabawę dzieci przygotowały losy :16 losów pełnych i 40 pustych.
Jaką częścią wszystkich losów były losy pewłne, a jaką puste?
zad.2
Najdłuższa noc na biegunie północnym trwa 176 dób.
Przez jaką część roku przestępnego trwa noc na biegunie północnym.

2

Odpowiedzi

2009-11-30T19:02:02+01:00
1.
56 - 100%
16-x

x= 16 *100/56=29%

odp: losy pełne stanowią 0,29 częsć lub 29 %

56-100%
40-x

x=40*100/56=71%

odp:losy puste stanowią 0,71 czesc lub 71 %
2.
366-100%
176-x
x=176*100/366=48%

odp: noc stanowi 48% roku przestępnego lub 0,48 częśc.
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T19:06:35+01:00
Zad.1
16 + 40 = 56- tyle bylo wszystkich losow
szesnascie piecdziesiatych szostych- tyle stanowia losy pelne
czterdziesci piecdziesiatych szostych- tyle stanowia losy puste
zad.2
366 - tyle dni ma rok przestepny
sto siedemdziesiat szesc trzysta szescdziesiatych szostych (176/366 nie wiem jak zapiusac te ulamki wiec pisze tak :F)
20 4 20