Odpowiedzi

2009-11-30T19:20:43+01:00
R=3m
alfa 45

ł= ⅛ × 2π3 Pw= ⅛ ×π3²
ł= ⅛ × 6π Pw= ⅛ × 9π
ł= ¾π Pw= 1⅛π
ł=2,355 Pw=3.454

r=6,4
alfa = 60°
ł=⅙ × 2π6,4 Pw = ⅙ × π6.4²
ł=⅙ × 12,8π Pw = ⅙× 40.96π
ł=2,1π Pw = 6.82π
ł=6,594 Pw = 21,4148
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T19:23:48+01:00
A)

x- długość łuku

x=alfa/ 360° * 2π r

x= 45 ° / 360° * 2π 3 = 1/8 * 6π = 6/8 π = 2 i 2/8 π = 2 i 1/4π [m]

Pw - pole wycinka koła

Pw= alfa/ 360° * π r ²

Pw =45° / 360° * π 3²= 1/8 * 9π = 9/8π = 1 1/8 π [m²]

b)
6,4 dm = 64 cm

x= 60° / 360° * 2π 64 = 1/6 * 128π ≈ 21,3π [cm]

Pw = 60° / 360° * π 64² = 1/6 * 4096 ≈ 682,6 π [cm²]