W domu państwa Oszedowskich miesiecznie wydatki wynosza 2000zl .80 % tej kwoty pansto Oszedowscy wydaja na asrtykuly spozywcze . Ile miesiecznie wydaja panstwo Oszczedowscy na artykuły spozywczee ?

Zadanie 2. Marek ma w sowjej kolekcji 120 żołnierzy . 90% żolnierzy Marek otryzmał w prezencie.Resztę kupł za własne oszczednosci .Ile żolnierzy Marek kupił za własne oszczeenosci .?

3

Odpowiedzi

2009-11-30T19:18:41+01:00
1)
80% z 2000 zł = 4/5 * 2000 zł = 1600 zł
2)
90% z 120 zł = 9/10 * 120 zł = 108 zł
120 zł - 108 zł = 12 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T19:19:20+01:00
1) 2000*80%= 2000*0,8= 1600 zł
2) 120*90%= 120*0,9= 108

120-108= 12

Marek kupił 12 żołnierzy
1 5 1
2009-11-30T19:22:03+01:00
OBLICZAMY ILE TO 80% Z 2000ZŁ
80%x2000zł=0,80x2000zł=1600zł
PAŃSTWO OSZEDOWSCY WYDAJĄ MIESIĘCZNIE NA PRODUKTY SPOŻYWCZE 1600ZŁ
1 5 1