1.Oblicz wartość liczbową wyrażenia:
2(x-3y)2 - 3(x-3y)(x+3y) + 12xy dla x=3 , dla y=-1

2. Obwód trójkąta wynosi 37cm. Wiedząc , że jeden z boków jest o 3cm dłuższy, a drugi o 2cm krótszy od boku średniego, oblicz długości boków tego trójkąta .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T19:25:53+01:00
1. 2(3+3)2 - 3(-3²-(-1)²)+12(-3) = 2*9*2 - 3(9-1) - 36 = 36 - 24 - 36 = -24

2.
I - x
II - (x+3)
III - (x+3)-2

x + x+3 + x+3 -2 = 37
3x = 37 - 3 - 3 + 2
3x = 33 /:3
x = 11

I bok - 11cm
II bok - 14cm
III bok - 12cm
3 3 3
2009-11-30T19:27:30+01:00
1.
2(x-3y)2 - 3(x-3y)(x+3y) + 12xy=4x-12y-3(x²-9y²)+12xy=4x-12y-3x²+27y²+12xy
4*3-12*(-1)-3*(3²)+27*(-1²)+12*3*(-1)=12-(-12)-27+(-27)+(-36)=24-54-36=-66
2.
ob=37cm
x- długość średniego odcinka
x+(x+3)+(x-2)=37
3x+1=37
3x=36
x=12
wiec boki sa takie 10,12,15(cm)
2 3 2