Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T19:23:23+01:00
Izak zył 180 lat (Rdz 35: 22-28)
Rdz 9:29 Br "W sumie przeżył Noe dziewięćset pięćdziesiąt lat. Potem umarł."
jakub prawdopodobnie 147
Noe : Rdz 9:29 Br "W sumie przeżył Noe dziewięćset pięćdziesiąt lat. Potem umarł."

Abraham : Rdz 35,27–29 "A potem Jakub przybył do ojca swego, Izaaka, do Mamre, do Kiriat-Arba, czyli do Hebronu, gdzie niegdyś mieszkał Abraham, a potem i Izaak. Izaak miał wtedy sto osiemdziesiąt lat."
2 1 2
2009-11-30T19:24:12+01:00
Noe - "W sumie przeżył Noe dziewięćset pięćdziesiąt lat. Potem umarł."

Izaak - Izaak żył 180 lat (Rdz 35: 22-28)

Jakub - prawdopodobnie 147

Abraham - około 100 lat .

2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2009-11-30T19:51:20+01:00
Noe żył 950 lat,
Abraham- żył 430 w wieku 100lat doczekał się pierworodnego syna,
Jakub147,
Izaak 180 lat.

Jest to słynny Matuzalem, na przykładzie podanych lat powyższym nie mogli być oni ludźmi, są to patriarchowie z „Księgi Rodzaju” nie są ludźmi z krwi kości,są raczej bóstwami i gwiazdami . Ich „wiek” jest zatem poprawny, odnosząc się do gwiazd i ich widoczności na nocnym niebie. W ten zaś sposób wszyscy mają po cząstce racji – i Biblia.


1 5 1