W mieszkaniu Oli i Marty trzeba pomalować 2 pokoje . Ile puszek
farby należy kupić jeżeli 1 puszka farby wystarcza na pomalowanie 6m kwadratowych powierzchni?
Wymiary : 1 pokój 2 pokój
wysokość 2,5m 2,5m
długość 5m 4,5m
szerokość 4,2 m 3m
okno 0,8m na 2m 0,8 na 2m

2

Odpowiedzi

2009-05-28T21:12:45+02:00
Pc=P₁+P₂
Pc -> suma pól pokoju pierwszego i drugiego
P₁-> pole pokoju pierwszego
P₂ -> pole pokoju drugiego
P₁=2x2,5x5+2x2,5x4,2+4,2x5-0,8x2=25+21+21-1,6=65,4m²
P₂=2x2,5x4,5+2x2,5x3+3x4,5-0,8x2=22,5+15+13,5-1,6=49,4m²
Pc=114,8m²
114,8:6=19,1(3) -> liczba potrzebnych puszek
Odp. Potrzeba 20 puszek farby
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-05-28T21:20:20+02:00
1 pokój
ściany (same) 2*5*2,5+2*4,2*2,5-0,8*2=25+21-1,6=44,4m²
sufit 5*4,2=21m²

2 pokój
ściany (same) 2*4,5*2,5+2*3*2,5-0,8*2=22,5+15-1,6=35,9m²
sufit 3*4,5=13,5m²

1 pokój +2 pokój (same ściany)
44,4+35,9=80,3m²

80,3:6=13,38(3) potrzeba 14 puszek

1 pokój +2 pokój +sufity
44,4+35,9=80,3m²
80,3m²+21m²+13,5m²=114,8m²

114,8:6=19,1(3) potrzeba 20 puszek
2 3 2