1. Podaj definicję zasady wodorotlenku
2. Napisz dwoma sposobami reakcje otrzymywania wodorotlenku
3. Podaj 5 właściwości wodorotlenku
4. Jak się zabarwia tenoloftaleina w obecności zasad
5. Napisz reakcję dysocjacji wodorotlenków potasu i podaj definicję dysocjacji.

Proszę o szybką odp... Kto nie wie wszystkiego to nie pisze...

Z góry b. dziękuje.

2

Odpowiedzi

2009-11-30T22:43:54+01:00
1. Podaj definicję zasady wodorotlenku
Wodorotlenki-wszystkie związki nieorganiczne,których cząsteczki zawierają kationy metali i aniony wodorotlenowe...

2. Napisz dwoma sposobami reakcje otrzymywania wodorotlenku
Metal+woda+wodorotlenek+wodór
Mg+H2O+Mg(OH)2 + H2
Tlenek metalu+woda+wodorotlenek
MgO+H2O+Mg(OH)2
3. Podaj 5 właściwości wodorotlenku
-reakcja z kwasami
-przewodzą prąd elektryczny
-są nośnikami prądu elektrycznego
-dysocjują
-podlegają rozkładowi termicznemu
4. Jak się zabarwia tenoloftaleina w obecności zasad
Niestety takiego słowa nie znam(tenoloftaleina)
5. Napisz reakcję dysocjacji wodorotlenków potasu i podaj definicję dysocjacji
2K+2H2O=2KOH+H2
metal+woda=wodorotlenek+wodór...
12 2 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T23:36:29+01:00
1. Wodorotlenki to związki nieorganiczne,których cząsteczki zawierają kationy metali i aniony wodorotlenowe.

2.
Metal+woda=wodorotlenek+wodór

Tlenek metalu+woda=wodorotlenek

3.
-reaguje z kwasami dając sole
-są nośnikami prądu elektrycznego
-dysocjują
-podlegają rozkładowi termicznemu
-przewodzą prąd elektryczny

4.
na różowo

5.
KOH = K+ + OH-

dysocjacja to rozpad pod wpływem wody na kationy i aniony
3 3 3